23 Ocak 2008 Çarşamba

Karışık Pizza


İyi geceler diye söze başlamalıyım herhalde bu saatte:)
Sayfama ilk olarak bir tarifle başlayayım istedim.Bu benim severek yaptığım,yemek olmadığı zamanlarda hızla yapılabilecek pratik ve de leziz yemeklerden biridir.
Hele çalışan bir hanımsanız bu tarif tam sizlik haberiniz ola:)


Malzemeler:
4 su bardağı un
1 çorba kaşığı kuru maya
1,5 çorba kaşığı sıvıyağ
2 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Yarım su bardağı ılık süt
1 su bardağından biraz eksik ılık su



Yapılışı:

Bir kabın içine unu koyup ortasını havuz şeklinde açıyoruz.
Havuzun içine mayayı,sütü,yağı ve biraz ılık suyu koyuyoruz.
Unun üstüne tuz ve şekeri ekliyoruz.
Havuzun içindekileri karıştırıyoruz.
Hamuru kulak memesi kıvamına gelene kadar güzelce yoğuruyoruz.
Dinlenmek üzere hamurun üstüne nemli bir bez örtüp ılık bir ortamda bekletiyoruz.

İçi için gerekli malzemeler:

sucuk,salam,kaşar,beyaz peynir,2 domates,2 biber,zeytin,ve daha ne isterseniz:)
Malzemelerin hepsini karıştırıyoruz.

Sos için gerekli malzemeler:

1 çorba kaşığı domates salçası
1 çorba kaşığı sıvıyağ
Açmak için su
Hepsini bir kasede karıştırıyoruz.

Yaklaşık yarım saat dinlenmiş hamurumuzu elimizle ya da oklava yardımıyla açarak yağlanmış yuvarlak bir fırın tepsisinin içine yayıyoruz.
Üzerine sosumuzu sürüp hamurun kenarlarını içe bir parmak kadar kıvırıyoruz.
İçi için gerekli malzemeleri üstüne yayıyoruz.
Üstünü kaşar rendesi ile kaplıyoruz.
180 derece fırında 25 dakika pişiriyoruz.
Afiyet olsun.

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba
Öncelikle blogunuz hayırlı uğurlu olsun.
Pizza nefis görünüyor ellerinize sağlık.
Ayrıca ziyaretinizden dolayıda çok teşekkür ederim, güzel paylaşımlar diliyorum..
Sevgiler..

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Merhaba :)) Pembe ev hayırlı olsun, pizza nefis görünüyor hazırlanma öncesi garnitürlerine resmine bayıldım rengarenk :))
Sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

mrb canım
bloğun yenı galiba hayırlıolsun aramıza hoşgeldin.
bende pizzayı çok severim.ekmek hamuruyla yapıyorum hatta sitemede koydum onu da bir dene derim.ellerine sağlık canım.yine beklerim
sevgilerimle

naz dedi ki...

Aman aman kimler gelmiş,
Sevgili Nazlı,Burcu ve Hande hepiniz hoşgeldiniz.
Evet bloğum çok yeni ama sizler benim için yeni sayılmazsınız,yemek bloglarını sık sık gezerim,malum kadınız aşçılık bizim genlerimizde var:)
Şaka bir yana bloglarınız gerçekten çok hoş..darısı benim bloğumun başına:)
her zaman gelin emi?
sevgilerimle..

EZGi :)) dedi ki...

merhaba canım aramıza hoş geldin.pizza enfes görünüyor
ellerine saglık
sevgiler

naz dedi ki...

Hoşbuldum Ezgicim:)
sevgiler.